Original title:
Fyzikální simulace na GPU
Translated title:
Physics Simulation on GPU
Authors:
Hanzl, Martin ; Nečas, Ondřej (referee) ; Polok, Lukáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá simulací mechaniky (fyziky) tuhých těles akcelerované pomocí GPU. Obsahem práce je rozbor fyzikálních dějů při kolizích a pohybech tuhých těles a uvedení jejich matematického modelu. Práce navrhuje samostatné algoritmy shrnující obecné principy pro jednotlivé jevy a následně obecný paralelní algoritmus pro vyhodnocení kolizí. Součástí práce je i testovací aplikace demonstrující praktickou implementaci navrhovaných algoritmů.
This bachelor's thesis focuses on rigid body dynamics simulation accelerated via GPU. Main subject of this thesis is analysis of physical processes during collisions and presentation of their mathematical models. It includes individual algorithms that present general principles of individual collision variants. Subsequetly it suggests also general parallel algorithm for collision handling. Part of the paper is test application that shows implementation of suggested algorithm.
Keywords:
collision detection; fluid simulation; GPGPU; OpenCL; particle simulation; physics simulation; rigid body dynamics; detekce kolizí; fyzikální simulace; GPGPU; mechanika tuhých těles; OpenCL; simulace kapalin; částicová simulace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55177