Original title:
Fyzikální hra pro mobilní platformu Android
Translated title:
Android Platform Physics Game
Authors:
Boszczyk, Radek ; Pečiva, Jan (referee) ; Bartoň, Radek (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Android je nejrychleji se rozvíjející a nejlépe prodávaný operační systém pro mobilní zařízení. Tato práce pojednává o historii a možnostech tohoto systému, ale také o vývoji aplikací pro zařízení, fungující na této platformě. Krátce se také věnuje principům fyzikální simulace v počítačových hrách. Součástí práce je i podrobný popis návrhu a implementace hry pro platformu Android, která využívá zmíněnou fyzikální simulaci.
Android is the fastest growing and best selling operating system for mobile devices. This paper briefly describes the history of this system, its possibilities and application programming basics for this platform. It contains a short introduction to physics simulation used in computer games. The paper also includes a detailed description of design and implementation of a mobile game for Android system, based on physics simulation.
Keywords:
android; cell phone; collision detection; computergraphics; game; mobile technologies; physical simulation; android; detekce kolizí; fyzikální simulace; hra; mobilní technologie; mobilní telefon; počítačovágrafika
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55117