Název:
Programovatelné shadery v OpenSceneGraph
Překlad názvu:
Programmable Shaders in OpenSceneGraph
Autoři:
Czompál, Zsolt ; Španěl, Michal (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Dnešní grafické procesory mají programovatelné jednotky, tzv. shadery. Programováním těchto shaderů dosáhneme lepších výsledků, něž kdyby náš grafický efekt nebo program běžel na procesoru. Existují různé programovací jazyky právě pro programování shaderů. V této práci byl zvolen jazyk GLSL (OpenGL Shading Language) s OpenSceneGraph. Hlavním úkolem následujících kapitol bude demonstrace práce se shadermi v OpenSceneGraph a implementace vybraných grafických efektů (anisotropic lighting, morphing, vlnění trávy).
Graphic processors, that are used nowadays, have programmable units called shaders. By programming these units we can achieve better results in graphical applications, than by running the effect or the program on the processor. There are different programming languages for programming these units. In this thesis I have chosen the language GLSL with OpenSceneGraph API. The main point of the following capitols is to demonstrate how do shaders work with OpenSceneGraph, and the implementation of common graphic effects.
Klíčová slova:
animovaná tráva; anizotropické osvětlení; fragment shader; GLSL; OpenSceneGraph; vertex morphing; vertex shader; vykreslovací řetězec; animated grass; anisotropic lighting; GLSL; OpenSceneGraph; rendering pipeline; vertex morphing; vertex shader
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54505