Original title:
Renderování rozsáhlého terénu
Translated title:
Rendering of Large Scale Terrain
Authors:
Marušič, Martin ; Bartoň, Radek (referee) ; Přibyl, Jaroslav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce pojednává o renderování rozsáhlého terénu. V první části je popsána teorie renderování terénu a konkrétních LOD technik. Dále jsou v této části stručně popsány tři zajímavé moderní algoritmy. Hlavní důraz je kladen na popis algoritmu Geometry Clipmaps i s jeho optimalizací GPU-Based Geometry Clipmaps. Implementace tohoto optimalizovaného algoritmu je podrobně popsána v následujících kapitolách. Hlavní výhodou tohoto algoritmu je inkrementální aktualizace vertex textur a přesun zátěže z CPU na GPU. Poslední část je zaměřena na testování výkonu implementovaného algoritmu a porovnává výsledky s různým nastavením kvality výsledného terénu.
This thesis deals with rendering of large scale terrain. The first part describes theory of terrain rendering and particular level of detail techniques. Three modern intriguing algorithms are briefly depicted after this theoretical part. Main work insists on description of Geometry Clipmaps algorithm along with its optimized version GPU-Based Geometry Clipmaps. Implementation of this optimized algorithm is depicted in detail. Main advantage of this approach is incremental update of vertex data, which allows to offload overhead from CPU to GPU. In the last chapter performance of my implementation is analysed using simple benchmark.
Keywords:
Geometry Clipmaps; GPU.; rendering; Terrain; Geometry Clipmaps; GPU.; renderování; Terén
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/54325