Název:
Metody pro zobrazení měkkých stínů
Překlad názvu:
Methods for Soft Shadows Rendering
Autoři:
Ondruška, Jiří ; Polok, Lukáš (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Práce probírá dva rozdílné přístupy ke tvorbě měkkých stínů. Metodu stínových těles a metodu stínových map, přesněji variance soft shadow mapping. Práce uvádí teorii nezbytnou k pochopení jednotlivých algoritmů. Následuje popis a zhodnocení implementace těchto metod. Metoda stínových těles pracuje na principu sestavování přídavných geometrií do scény sloužících k určení prostoru polostínu. VSSM algoritmus je pak vylepšením klasického algoritmu stínových map.
This thesis discusses two different methods for creating soft shadows. Shadow volumes and shadow mapping, more accurately Variance Soft Shadow Mapping. It presents theory for these shadow algorithms as well as theory for few others which are necessary for understanding. Further it describes how to implement these methods and evaluates these implementations. Shadow volumes are based on creating additional geometry to the scene which serves for specifying region of penumbra. VSSM algorithm is a improved version of classic shadow mapping.
Klíčová slova:
GLSL; hierarchická stínová mapa; integrální obraz; měkké stíny; OpenGL; stínová tělesa; stínové mapy; zobrazení v reálném čase; Čebyševova nerovnost; Chebychev's inequality; GLSL; hierarchic shadow map; OpenGL; realtime rendering; shadow maps; shadow volumes; soft shadows; summed area table
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54167