Název:
ITIL trenažér
Překlad názvu:
ITIL Simulator
Autoři:
Dvořák, Petr ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací informačního systému pro podporu studia a procvičování vybraných postupů dle Information Technology Infrastructure Library (ITIL) se zaměřením na návrh a provoz služeb (service design and operation). V podobě webové aplikace představuje netradiční přístup k řešení výukového software s využitím rozšíření standardní výukové části o herní prvky a interaktivní scénáře. Vytvořený systém umožňuje uživatelům definovat služby a úkoly, jako jsou incidenty a problémy vzniklé jejich provozem, a hodnotit reakce odpovědných uživatelů. Aplikaci mohou využít IT správci nebo vedoucí Service Desku pro zaškolování nových techniků nebo obsluhy Service Desku.
This master's thesis presents analysis, design and implementation of an information system for supporting studying and practicing of selected methods described by Information Technology Infrastructure Library (ITIL) with focus on service design and service operation. In the form of a web application the thesis presents an uncommon approach to e-learning system development by extending the standard lecture part by game elements and interactive scenarios. Developed system allows creators to define services and tasks, such as incidents and problems caused by their operation, and evaluate reactions of responsible users. The application can be used by IT administrators or Service Desk managers to train new IT engineers or Service Desk operators.
Klíčová slova:
Information Technology Infrastructure Library; informační systém; ITIL; Nette Framework; PHP; Service Desk; simulátor; správa incidentů; trenažér; výukový software; web; Incident Management; information system; Information Technology Infrastructure Library; ITIL; learning software; Nette Framework; PHP; Service Desk; simulator; web
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/53537