Název:
Minimalistický objektově orientovaný "ray tracer"
Překlad názvu:
Minimalistic Object-Oriented Ray Tracer
Autoři:
Roženský, Mário ; Hradiš, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Práce podává přehled o vykreslování scény pomocí metody ray tracing. Zabývá se jednotlivými aspekty při tvorbě aplikace využívající tuto metodu, jako jsou výpočty průsečíků, výpočet osvětlení apod. Je zde popsán základní algoritmus výpočtu jednoho snímku scény. Detailně jsou rozebrány jednotlivé třídy objektového návrhu. U každé je podrobný popis co daná třída dělá, proč byla do modelu zařazena a jsou vysvětleny důležité metody, které daná třída používá. Součástí je také ukázková aplikace demonstrující využití modelu v praxi a jeho snadnou použitelnost.
This thesis brings an overview about scene rendering using the ray tracing method. It describes aspects used when creating the application which uses this method such as intersection computation, lighting and shading models etc. It also describes the basic algorithm used for rendering one frame. Each class of the object oriented design is described. There is also detail explanation what is the purpose of the each class in the model and what are the most important used methods. The work also contains demonstration application showing the usage of model in practice.
Klíčová slova:
CSG; model tříd; osvětlení; osvětlovací model; průsečík; ray tracer; Ray tracing; class diagram; CSG; intersection; ray tracer; Ray tracing; shading model
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/53112