Original title:
Animace v 3D Studiu
Translated title:
Animation in 3D Studio
Authors:
Černý, Miloš ; Žák, Pavel (referee) ; Přibyl, Jaroslav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce má za úkol seznámit čtenáře s možnostmi animace postavy. V teoretické části se zabývá snímkovou animací, přímou a inverzní kinematikou a také technikou ragdoll. Cílem projektu je vytvořit komplexní animaci v programu 3D Studio Max za pomoci některých technik popsaných v teoretické části.
The goal of this project is to inform readers about options of character animation. In theoretical part we discuss key-frame animation, forward and inverse kinematics and also the ragdoll technique. The aim of this work is to create a complex animation using 3D Studio Max with some of previously mentioned techniques.
Keywords:
3D Studio Max; animation; biped; character animation; key-frame animation; key-frame interpolation; kinematics; modeling; ragdoll; skeleton; 3D Studio Max; animace; animace postavy; biped; interpolace klíčových snímků; kinematika; kostra; mode-lování; ragdoll; snímková animace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52838