Original title:
Inteligentní systém pro účast v soutěži SSCAI
Translated title:
Intelligent System for the SSCAI Tournament
Authors:
Horázný, Václav ; Škoda, Petr (referee) ; Smrž, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
V této práci se zabývám vytvořením umělé inteligence tak, aby splňovala podmínky pro uvedení do soutěže SSCAI Tournament. Obsahuje charakteristiku a herní mechaniky hry Starcraft: Brood War, popis pravidel zmíněné soutěže a běžně hrané druhy strategií se zaměřením na civilizaci Zerg a to konkrétně strategie Pool Rush. V soutěži jsem se umístil na sdíleném 10. a 11. místě ze 42zúčastněných. Umělou inteligenci jsem vytvořil pro hru Starcraft: Brood War (1.16.1). Práce obsahuje implementaci dvou agentů ScoutManager a DefenseManager. K těmto agentům jsou připojení již vytvoření agenti z projektu BWSAL. K vytvoření jsem využil vývojového prostředí Microsoft Visual Studio 2008 (9.0). Pro spuštění umělé inteligence je nutné využít programu Chaoslauncher a využít knihoven BWAPI a BWTA. Práce obsahuje porovnání mnou vytvořeného programu s ostatními zúčastněnými, jak z pohledu způsobu implementace, tak i podle konkrétně volených strategií.
In this work I focus on the creation of artificial intelligence to meet the conditions for the competition SSCAI Tournament. It contains the characteristics and gameplay mechanics of the game Starcraft: Brood War, a description of the rules of that competition, usually played kinds of strategies focusing on the Zerg civilization, namely strategy Pool Rush. In the competition I was on a shared 10th and 11th place out of 42 participants. I have created the artificial intelligence for the game Starcraft: Brood War (1.16.1). The work includes the implementation of two agents ScoutManager and DefenseManager. These agents are already connected to created agents of the project BWSAL. I used the development environment Microsoft Visual Studio 2008 (9.0). To launch artificial intelligence it is required to use the program Chaoslauncher and to use libraries BWAPI and BWTA. Work includes comparing my created program with other stakeholders, both in terms of the method of implementation, as well as by specifically chosen strategies.
Keywords:
Artificial inteligence; Rush; SSCAI Tournament; StarCraft; Rush; SSCAI Tournament; StarCraft; Umělá inteligence
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52572