Název:
Shadow Mapping: filtrace stínů v OpenGL
Překlad názvu:
Shadow Mapping: Shadow Filtering in OpenGL
Autoři:
Brída, Ján ; Polok, Lukáš (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Obsah této bakalářské práce pojednává o generování a způsobech filtrování stínů v 3D aplikacích. Popisuje možnosti potlačení jevu diskretizace některými technikami a dokumentuje artefakty pro ně typické. Čtenář se v něm zároveň dozví o jejich výkonnostích a kvalitativních rozdílech, čímž bude schopen zhodnotit nabízené implementace.
The content of this bachelor thesis discusses generation, and filtration ways of shadows in 3D applications. It describes possibilities to surpress the discretization phenomenon using certain techniques, and documents the artifacts typical for them. The reader will also learn about their performance, and quality differences, thereby being able to judge offered implementations.
Klíčová slova:
aliasing stínů; Exponenciální stínové mapy; filtrování stínů; Konvoluční stínové mapy; Mapování stínů; Procentně-bližší filtrování; Variantní stínové mapy; Convolution Shadow Maps; Exponential Shadow Maps; Percentage-Closer Filtering; shadow aliasing; shadow filtering; Shadow Mapping; Variance Shadow Maps
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/52493