Original title:
Shadow Mapping: filtrace stínů v OpenGL
Translated title:
Shadow Mapping: Shadow Filtering in OpenGL
Authors:
Brída, Ján ; Polok, Lukáš (referee) ; Kobrtek, Jozef (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Obsah této bakalářské práce pojednává o generování a způsobech filtrování stínů v 3D aplikacích. Popisuje možnosti potlačení jevu diskretizace některými technikami a dokumentuje artefakty pro ně typické. Čtenář se v něm zároveň dozví o jejich výkonnostích a kvalitativních rozdílech, čímž bude schopen zhodnotit nabízené implementace.
The content of this bachelor thesis discusses generation, and filtration ways of shadows in 3D applications. It describes possibilities to surpress the discretization phenomenon using certain techniques, and documents the artifacts typical for them. The reader will also learn about their performance, and quality differences, thereby being able to judge offered implementations.
Keywords:
Convolution Shadow Maps; Exponential Shadow Maps; Percentage-Closer Filtering; shadow aliasing; shadow filtering; Shadow Mapping; Variance Shadow Maps; aliasing stínů; Exponenciální stínové mapy; filtrování stínů; Konvoluční stínové mapy; Mapování stínů; Procentně-bližší filtrování; Variantní stínové mapy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52493