Original title:
Posílení konkurenceschopnosti firmy
Translated title:
Strengthening the Competitiveness of the Company
Authors:
Kryštofová, Ivona ; Mráček, Pavel (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem opatření, která by měla vést ke zvýšení konkurenceschopnosti dotčeného subjektu, který poskytuje služby v oblasti prodeje elektroniky, domácích potřeb a drogistického zboží. Nejprve je identifikována společnost, poté provedena analýza vnitřního a vnějšího okolí podniku a na základě výsledků jsou navržena opatření, která mají vést k posílení konkurenceschopnosti firmy.
The thesis investigates possible measures that should increase competitiveness. The company offers services in the field of sales of electronics, house hold items and drugstore goods. At the begining the company is presented, together with it's history, subject of trade as well as bussiness location. Furthermore I analyze the bussiness according to inner and outer environment. Measures leading to competitiveness increase are proposed based on the results of this analysis.
Keywords:
communication mix; Competition; competitive advantage; competitive strategy; competitiveness; komunikační mix; Konkurence; konkurenceschopnost; konkurenční strategie; konkurenční výhoda
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52150