Název:
Nízkonapěťový trakční pohon s palivovým článkem
Překlad názvu:
Low-Voltage Traction Drive with a Fuel-Cell
Autoři:
Hejkrlík, Jan ; Singule, Vladislav (oponent) ; Richter, Aleš (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem práce je výzkum a vývoj elektromobilu s palivovými články jako primárními zdroji elektrické energie, které budou řízeny s ohledem na co nejvyšší dojezd a účinnost přeměny vodíku v elektřinu. První část práce je věnována koncepci pohonu jako celku, část druhá se věnuje řešení dynamiky vozidla. V části třetí je popsán návrh matematických modelů jednotlivých komponent pohonu a v části čtvrté jsou uvedeny výsledky simulací provozu na dané trati při různých způsobech řízení palivových článků a různých rychlostech vozidla.
The main aim of this work is a development of electric car. This car has fuel cells as a primary source of electrical energy which will be performed with regard to the maximum roll-out and to maximize the efficiency of hydrogen conversion into electricity. The first part is dedicated to the concept of drive as a whole, the second part is dedicated to solving vehicle dynamics. The third part describes the design of mathematical models of drive components. Part four gives the results of simulations of traffic on the route at different ways of managing fuel cells and various vehicle speeds.
Klíčová slova:
akumulátor; asynchronní motor; Li-Fe-Po; měnič; palivový článek; Vodík; accumulator; fuel cell; Hydrogen; induction machine; inverter; Li-Fe-Po
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/654