Název:
Konstrukce zkušebního zařízení pro ovlivňování adheze v kontaktu kola s kolejnicí
Překlad názvu:
The design of the test equipment for influencing the adhesion of the contact wheel and rail
Autoři:
Kejda, Petr ; Pavlík, Jan (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této diplomové práce je konstrukce zkušebního zařízení pro pozitivní změnu adheze v kontaktu mezi kolem a hlavou kolejnice. Toho lze dosáhnout změnou velikosti koeficientu tření, čímž jsou eliminovány negativní vlivy doprovázející provoz kolejové dopravy (akustická emise a nadměrné opotřebení). Snížením tření však nesmí být ohrožena trakce či brzdění vozidla. Zařízení se řadí mezi Top of Rail systémy, kde je jako aplikační médium použit modifikátor tření. Studie obsahuje přehled dostupných druhů modifikátorů tření a aplikátorů systému Top of Rail. Samotný návrh aplikátoru je postaven na bázi off-board systému, který se umísťuje před kolejový oblouk s malým poloměrem křivosti.
This thesis aims to design a test equipment for positive change the adhesion contact between the wheel and the rail head. This can be achieved by changing the size of the coefficient of friction, which are eliminated negative effects accompanying the operation of the rail transport (acoustic emissions and excessive wear). Reducing friction must not be compromised traction or braking. Equipment ranks among to Top of Rail systems where as medium is used the friction modifier. The study includes an overview of available types of friction modifiers and applicators Top of rail system. The design of the applicator is built based on the off-board system that is placed in front of the arc track with a small radius of curvature.
Klíčová slova:
adheze; kolej; mazání; modifikátor tření; off-board systém; Top of Rail; adhesion; friction modifier; lubrication; off-board system; rail; Top of Rail
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/40304