Název:
Vytvoření interaktivních studijních pomůcek pro výuku počítačové grafiky
Překlad názvu:
Interactive study utilities focused on computer graphics
Autoři:
Malina, Jakub ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
V této bakalářské práci se budeme zabývat popisem základních vlastností počítačových křivek a jejich praktickou použitelností. Vysvětlíme si, jak lze křivky chápat obecně, co to jsou polynomiální křivky a způsoby napojování. Poté se zaměříme na popis Bézierových křivek, hlavně pak na Bézierovy kubiky. Podrobněji probereme některé stěžejní algoritmy, které se používají pro vykreslení těchto křivek na počítačích, a ukážeme si jejich praktickou interpretaci. Cílem bakalářské práce je vytvoření souboru interaktivních Java appletů, simulujících některé metody a algoritmy probírané v teoretické části. Tyto applety napomůžou snazšímu pochopení teoretických poznatků a zefektivní výuku. Přednášející i studenti VUT v Brně si budou moci applety vyzkoušet na internetových stránkách.
In this thesis we focus on the basic properties of computer curves and their practical applicability. We explain how the curve can be understood in general, what are polynomial curves and their composing possibilities. Then we focus on the description of Bézier curves, especially the Bézier cubic. We discuss in more detail some of the fundamental algorithms that are used for modelling these curves on computers and then we will show their practical interpretation. The aim of the thesis is the creation of the set of interactive Java applets, simulating some of the methods and algorithms discussed in the theoretical part. These applets will help facilitate understanding of theoretical knowledge and will make the teaching more effective. Lecturers and students of the Brno University of Technology will be able to test these applets on web pages.
Klíčová slova:
2D grafika; applet; aproximace; Bézierovy kubiky; de Casteljau; GUI; interpolace; Java; komponenty; napojování křivek; polynomiální křivky; Počítačové křivky; stupeň křivky; 2D graphics; applet; approximation; Bézier cubic; components; composition of the curves; Computer curves; de Casteljau; degree of the curve; GUI; interpolation; Java; polynomial curves
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/5790