Název:
Optimalizace výfukového potrubí zážehového motoru
Překlad názvu:
Optimalization of Exhaust Manifold for SI Engine
Autoři:
Prášek, Martin ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na optimalizaci stávajícího, popř. návrh nového výfukového traktu u vozu Volkswagen Polo pohybující se v seriálu rally-crossové divize A1. Vůz je poháněn koncernovým, vodou chlazeným, atmosférickým motorem o objem 1 599 ccm. Pro dosažení cílů jsou zde aplikovány poznatky jak teoretického charakteru (analytické výpočty), tak zejména moderní přístupy pomocí softwarového prostředí od fy Lotus. Úpravy výfukového systému jsou koncipovány tak, aby vyhovovaly všem regulím sportovního sdružení FIA.
The master thesis is focused on optimizing existing or proposal for a new exhaust tracts on the Volkswagen Polo moving series rally-cross A1 division. The car is powered by concern, water-cooled, atmospheric engine capacity 1599 ccm. To achieve the objectives of the lessons are applied as a theoretical nature (analytical calculation), especially the advanced approaches of the software environment from the firm Lotus. Exhaust treatment systems are designed to suit all rules FIA Sports Association.
Klíčová slova:
optimalizace; primární vlna; rezonance; rychlost zvuku; sekundární vlna; svody; výfuk; výkon; exhaust; exhaust pipe; optimization; power; prime wave; resonance; secondary wave; speed of sound
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/10114