Název:
Spojité a diskrétní řízení vozidla.
Překlad názvu:
Continuous and discrete time attitude control of a vehicle
Autoři:
Najvarová, Lucie ; Nechvátal, Luděk (oponent) ; Gennaro, Stefano Di (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [eng][cze]
Kontrola řízení vozidla se stala významným problémem v automatizačních aplikacích v automobilovém průmyslu. Ta se stala reálnou díky zavedení různých "by-wire" subsystémů, jako je např. "steer-by-wire," "break-by-wire," atd. Tyto subsystémy reprezentují elektronické ekvivalenty již existujících mechanických a hydraulických subsystémů. Především pak může být zavedeno číslicové řízení, určené na základě vzorkování dynamiky vozidla. Výhodou periodického snímání vstupních veličin je vyvarování se určitých poruch spojitého řízení.
Attitude vehicle control has become an important problem in automotive control applications. Such a control is made possible thanks to the introduction of various "by-wire" subsystems, such as steer-by-wire, break-by-wire, etc. These represent the electronic equivalent of existing mechanical and hydraulic subsystems. In particular, digital controls determined on the basis of the vehicle sampled dynamics can be determined. The advantage of determining a digital control is the avoidance of performance deterioration of the continuous control law when implemented with zero order holders.
Klíčová slova:
Attitude control; continuous control; control system; controller; digital control; discrete control; Laplace transformation; stability.; Z-transformation; automatizace; diskrétní řízení; Laplaceova transformace; regulátor; spojité řízení; stabilita.; Z-transformace; číslicové řízení; Řízení vozidla
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/16381