Original title:
Spojité a diskrétní řízení vozidla.
Translated title:
Continuous and discrete time attitude control of a vehicle
Authors:
Najvarová, Lucie ; Nechvátal, Luděk (referee) ; Gennaro, Stefano Di (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[eng][cze]
Kontrola řízení vozidla se stala významným problémem v automatizačních aplikacích v automobilovém průmyslu. Ta se stala reálnou díky zavedení různých "by-wire" subsystémů, jako je např. "steer-by-wire," "break-by-wire," atd. Tyto subsystémy reprezentují elektronické ekvivalenty již existujících mechanických a hydraulických subsystémů. Především pak může být zavedeno číslicové řízení, určené na základě vzorkování dynamiky vozidla. Výhodou periodického snímání vstupních veličin je vyvarování se určitých poruch spojitého řízení.
Attitude vehicle control has become an important problem in automotive control applications. Such a control is made possible thanks to the introduction of various "by-wire" subsystems, such as steer-by-wire, break-by-wire, etc. These represent the electronic equivalent of existing mechanical and hydraulic subsystems. In particular, digital controls determined on the basis of the vehicle sampled dynamics can be determined. The advantage of determining a digital control is the avoidance of performance deterioration of the continuous control law when implemented with zero order holders.
Keywords:
automatizace; diskrétní řízení; Laplaceova transformace; regulátor; spojité řízení; stabilita.; Z-transformace; číslicové řízení; Řízení vozidla; Attitude control; continuous control; control system; controller; digital control; discrete control; Laplace transformation; stability.; Z-transformation
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/16381