Název:
Odlehčení ojnice vznětového řadového čtyřválce.
Překlad názvu:
Mass Reduction of 4-cylinder In-line CI-engine Con-rod
Autoři:
Zatloukal, Lukáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá odlehčením ojnice sériového traktorového motoru. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu stávající ojnice, ze kterého se v dalších částech vychází. Po vytvoření 3D modelu následuje pevnostní kontrola tohoto modelu. Dále navazuje výpočet nevyváženosti motoru se stávající ojnicí a tím i zjištění velikosti potřebného odlehčení. Po tomto úkolu již následuje tvorba nového 3D modelu odlehčeného o potřebnou hmotnost a pevnostní kontrola tohoto modelu. Závěrem je provedeno zhodnocení nové ojnice.
This diploma thesis applies to the light-weight itself of a connecting rod of a mass-produced tractor-engine. As a one of the most important and first part of this task is creating a 3D simulation model of a connecting rod. The strenght calculation is following skip factor of the light-weight, the exact calculated dimension of relieve is providing by means of an engine imbalance including the connecting rod. The outcome data of research are instrumental to the new relieve and strengthen 3D design. The conclusion and ending point of the diploma thesis evaluate results.
Klíčová slova:
3D model; hmotnost posuvné části ojnice; metoda konečných prvků; odlehčení; Ojnice; redukované napětí; výpočtový model; 3D model; computational model; Connecting rod; equivalent stress; finite element method; mass of sliding parts of connecting rod; mass reduction
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/25250