Original title:
Návrh silničního ocelobetonového mostu v Trenčíně
Translated title:
Design of steel-concrete composite structure of road bridge in Trenčín
Authors:
Doležal, Tomáš ; Marván, David (referee) ; Nečesal, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Cílem diplomové práce byl variantní návrh silničního ocelobetonového mostu v Trenčíně. Mostní nosník je navržen jako spojitý s teoretickými rozpětími 65 m + 106 m + 65 m. Byl uvážen vliv stálého zatížení, klimatického (nerovnoměrná a rovnoměrná změna teploty, vítr), smršťování, sedání a dopravního zatížení dle příslušných Eurokódů. Součástí je technická zpráva, statický výpočet, výkresová dokumentace a výkaz materiálu a nátěrových ploch. Výpočtový model byl vytvořen v programu SCIA Engineer.
The aim of diploma thesis was to design alternative of composite road bridge in Trenčín. The bridge beam is designed as continuous with theoretical span of 65 m + 106 m + 65 m. Permanent load, climatic load (uniform and nonuniform temperature variation, windload), shrinkage, differential settlement and traffic load were taken into consideration according to Eurocodes. Technical report, static report, drawings, bill of quantities are included. Computational model for evaluation of internal forces was carried out in SCIA Engineer software.
Keywords:
climatic load; composite bridge; composite structure; effective cross-section; shrinkage; traffic load; dopravní zatížení; efektivní průřez; klimatické zatížení; smršťování; spřažená konstrukce; spřažený most
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/37497