Original title:
Návrh marketingové strategie NH Collection Olomouc Congress Hotelu
Translated title:
Proposal of Marketing Strategy of NH Collection Olomouc Congress Hotel
Authors:
Zuček, Petr ; Jurečková, Anna (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této diplomové práce je téma marketingové strategie v prostředí cestovního ruchu. Práce se zabývá návrhem marketingové strategie hotelového provozu v tržním prostředí poskytování ubytovacích a stravovacích služeb. První část práce, čili literární rešerše je věnována teoretickým poznatkům marketingu obecně a konkrétněji specifikům marketingové strategie hotelového prostředí. Poznatky jsou aplikovány na subjekt hotelu v Olomouckém kraji, kterým je NH Collection Olomouc Congress hotel. Následně práce předkládá samotnou analýzu a následně návrh strategie a její jednotlivé části. Závěr práce je věnován zhodnocení marketingové strategie vybraného podniku, které mají především sloužit jako podklady pro vedení společnosti a přispět tak ke zlepšení poskytovaných služeb hotelu a v konečném důsledku také k dosažení kýžených ekonomických ukazatelů.
The subject of this Master thesis is the topic of marketing strategy in the tourism industry. This document analyzes the marketing strategy of hotel operation within market environment which is providing accommodation and catering services. The first part of the theses, is literary research is devoted to the theoretical knowledge of marketing in general and more specifically, the specifics of marketing strategy within hotel environment. The gained knowledge is applied to subject of the hotel within Olomouc Region, which is the NH Olomouc Collection Congress hotel. Subsequently, the thesis presents an analysis of the strategy itself and its individual parts. The conclusion is devoted to the presentation of proposals for selected company and its marketing strategies which primarily serve as fundamentals for company management and shall contribute to the improvement of hotel services and ultimately to achieve the coveted economic indicators.
Keywords:
Hotel; Keywords: Tourism; market analysis; Marketing strategy; analýza prostředí; hotel; Klíčová slova: Cestovní ruch; marketingová strategie
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/39906