Original title:
Návrh marketingové strategie pro individuální vstup do podnikání v oblasti jazykového vzdělání
Translated title:
The Proposal of Marketing Strategy for Individual Entry Into the Business of Language Education
Authors:
Nováková, Hana ; Chýšková, Eva (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem marketingové strategie vstupu individuálního podnikatele na trh jazykového vzdělání v Brně. Obsahuje průzkum trhu primárním a sekundárním výzkumem. Sekundární výzkum se zaměřuje na konkurenci a neformální vzdělávání dospělých. Primární zkoumá spotřebitele, potřebné množství dat bylo zajištěno online dotazníkovým šetřením. Následně je vypracována strategie s hlavním důrazem na marketingový mix v ní obsažený.
The master’s thesis is concerned with the proposal of marketing strategy of individual entry into the business of language education in Brno. The thesis contains primary and secondary research of the market. The secondary research is focused on competition and informal education of adults. The primary one inquires into consumer, the needed data were obtained through online questionnaire survey. Consequently, the marketing strategy is defined with emphasis on marketing mix.
Keywords:
Competitive Analysis; Consumer Analysis; Marketing Mix 4C; Marketing Mix 4P; Primary Research; Secondary Research; analýza konkurence; analýza spotřebitele; marketingová strategie; marketingový mix 4C; marketingový mix 4P; Primární výzkum; sekundární výzkum
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/26074