Original title:
Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy opatření na zvýšení její úrovně
Translated title:
Analysis of Customer Satisfaction and Suggested Measures for its Improvement
Authors:
Červenková, Jana ; Šupová, Ivana (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu spokojenosti zákazníků cestovní kanceláře KM Travel a návrhy opatření na zlepšení její úrovně. Teoretická část práce se zabývá základními pojmy, jako je marketingový výzkum, zákazník, spokojenost zákazníků a kvalita služeb. V praktické části je provedena analýza společnosti KM Travel a vyhodnocení získaných informací z dotazníků. Na základě vyhodnocení jsou navržena opatření a doporučení pro zvýšení úrovně spokojenosti zákazníků.
This master’s thesis focuses on the analysis of customer satisfaction for a travel agency KM Travel and recommendations for its improvement. The theoretical part deals with basic concepts, such as marketing research, customer, customer satisfaction and quality of service. In the practical part is an analysis of KM Travel and analyze the information obtained from questionnaires. Based on the evaluation are suggested measures and recommendations to increase customer satisfaction.
Keywords:
customer; customer satisfaction; Marketing research; questionnaire.; satisfaction measurement; dotazník.; Marketingový výzkum; měření spokojenosti; spokojenost zákazníků; zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/24997