Original title:
Marketing v cestovním ruchu
Translated title:
Marketing in Tourism
Authors:
Bogner, Josef ; Procházka, Pavel (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato práce analyzuje mikroregion Moravskokrumlovsko v oblasti cestovního ruchu a navrhuje řešení pro zvýšení jeho turistické atraktivity. Teoretická část práce je zaměřena na marketingový výzkum, marketing cestovního ruchu a s ním spojené pojmy. V praktické části je provedena analýza atraktivity mikroregionu, analýza návštěvníků, analýza marketingového mixu, analýza konkurence, sekundární výzkum, týkající se návštěvnosti mikroregionu, primární výzkum, týkající se vnímání propagace mikroregionu, a návrhy pro zlepšení turistické atraktivity mikroregionu.
This thesis analyzes the micro-region Moravskokrumlovsko in the tourism sector and proposes solutions to increase its tourist attractions. The theoretical part of this thesis is focused on marketing research, tourism marketing and related concepts. The practical part is focused on analysis of attractiveness, analysis of visitors, analysis of marketing mix, analysis of competitors, secondary research focusing on visitors of the micro-region, primary research focusing on promotion of the micro-region, and suggestions for improving the tourist attractions of micro-region.
Keywords:
analysis of competitors; analysis of visitors; marketing mix of destination; marketing research; micro-region; Moravskokrumlovsko; questionnaire.; analýza konkurence; analýza návštěvníků; dotazník.; marketingový mix destinace; marketingový výzkum; mikroregion; Moravskokrumlovsko
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/26729