Original title:
Marketingový výzkum pro produkt Sticky Password
Translated title:
Marketing Research for the Sticky Password Product
Authors:
Nárožná, Gabriela ; Bílek, Petr (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá marketingovým výzkumem pro softwarovou společnost Lamantine software, a.s. Tato společnost působí v oblasti vývoje software. Konkrétně se tato práce zaměřuje na marketingový výzkum pro produkt Sticky Password, který slouží pro správu hesel a vyplňování formulářů. Důraz je kladen identifikaci konkurenčních produktů, cílových skupin, jejich potřeb a očekávání. Pomocí marketingových nástrojů a nástrojů webové analytiky je provedena analýza marketingového prostředí a dotazníkové šetření.
This diploma thesis deals with marketing research for Lamantine software, a.s. software company. This company operates in the area of software development. Specifically this thesis aims on marketing research for the Sticky Password product, password manager and form filler. The stress is put on identification of competitive products, target groups and segments, their needs and expectations. With the help of marketing tools and web analytic tools the marketing environment analysis and survey are accomplished.
Keywords:
competitive products; marketing environment analysis; marketing research; software; Sticky Password; survey; web analytic tools; analýza marketingového prostředí; dotazník; konkurence; marketingový výzkum; software; Sticky Password; webový analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/2695