Original title:
Návrh na zlepšení úrovně spokojenosti zákazníků
Translated title:
Proposal of the Improvement of Customer Satisfaction Standard
Authors:
Lusková, Michaela ; Filusz, Patrik (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá výzkumem a analýzou úrovně spokojenosti zákazníků v rodinné stavební firmě. Byla provedena analýza vnitřního a vnějšího prostředí firmy. Výzkum spokojenosti zákazníků dané firmy, provedený dotazníkovou metodou, byl vodítkem k návrhu opatření, která pomohou ke zlepšení úrovně spokojenosti zákazníků a tím ke zlepšení pozice firmy na trhu.
This thesis was a research and analysis of the levels of different customer satisfaction standards in the family construction company. The analysis involved conducting internal and external environment assessments of the company. The data collected on customer satisfaction from clients was carried out by using a qualitative questionnaire method. This study provided the host family construction company with recommendations on how to develop the customer satisfaction standards, which in turn will improve their market position.
Keywords:
construction; Customer; customer loyalty; evaluation; marketing; marketing mix; Porter's industry analysis; questionnaire method; research; satisfaction; suggestion; SWOT analysis; dotazníková metoda; hodnocení; loajalita zákazníka; marketing; marketingový mix; návrh; Porterova analýza odvětví; spokojenost; stavitelství; SWOT analýza; výzkum; Zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/11885