Original title:
Návrh strategie diferenciace rodinného podniku
Translated title:
Proposal of the Family-owned Company Differentiation Strategy
Authors:
Bělová, Zuzana ; Ing. Alena Hanzelková, Ph.D., MBA (referee) ; Koráb, Vojtěch (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá v první části podmínkami pro podnikání ve Španělsku a v České republice. Dále analyzuje současný stav rodinných podniků, jednoho španělského a jednoho českého. V závěru práce navrhuji opatření, která by měla vést ke zvýšení návštěvnosti stravovacího provozu, větší popularitě a zefektivnění. V případě implementace tohoto návrhu strategie diferenciace rodinného podniku by mělo být zvýšení spokojenosti zákazníků stravovacího provozu.
This diploma thesis concerns in the first part on conditions for entrepreneurship in Spain and in Czech Republic. It also analyses current position of family companies in the hospitality industry, both spanish and czech. In the conclusion I suggest steps which should lead into growth of attendance of the czech brasserie, it´s bigger popularity and increase in effectivness. Finally, the implementation of such proposals in practice should mean higher customers‘ satisfaction.
Keywords:
alimentation business; comparison; competitive strategy; differentiation; exploration of customers´ marketing needs; family owned company; implementation; SWOT analysis; diferenciace; implementace; konkurenční strategie; průzkum marketingových potřeb zákazníků; rodinný podnik; srovnání; stravovací provoz; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/573