Název:
Analýza konkurenčního boje v obchodně technologickém odvětví
Překlad názvu:
Analysis of Competitors Fight in Business Technology Sector
Autoři:
Kreps, Jakub ; Špíšek, Jiří (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstrakt: [cze][eng]
Práce se zabývá analýzou konkurenčního prostředí v oblasti dodavatelů technologií pro průběžnou kontrolu kvality výroby v průmyslových podnicích a výzkumných laboratořích. Zahrnuje návrhy na vytváření konkurenčních výhod a s tím spojené zhodnocení nákladů a stupně diferenciace vůči konkurenci. Dále zahrnuje porovnání atraktivnosti technologií různých výrobců z hlediska kombinace ekonomických a technických parametrů. Po zhodnocení jsou předkládány kroky na nejvhodnější způsob vedení konkurenční války. Nechybí prognóza budoucích podmínek v daném odvětví na českém a slovenském trhu a návrh vhodné formy efektivního konkurenčního zpravodajství. V závěru je potom prezentováno zhodnocení návrhu v kvalitativní a kvantitativní podobě s důrazem na přínos nově předkládaného řešení.
The thesis analyses competitive environment of suppliers of concurrent quality control technology in industrial enterprises and research laboratories. The thesis provides concepts for a creation of competitive advantages and related higher evaluation of costs and diferentiation than competition. Further it compares technologies from various manufacturers, comparing economical and technical parametres. The evaluation of results follows a presentation of approachs to achieve the most efficient competitors fight management. The thesis also include prognosis of future conditions in the business technology sector on Czech and Slovak market and concept of an appropriate format of effective competitive intelligence. In conclusion there is a presentation of a quality and quantity concept evaluation with emphasis on economic gain of presented solution.
Klíčová slova:
analýza odvětví; aplikační schopnosti; diferenciace; dodavatelsko odběratelské vztahy; fokus; inovace; integrace; invence; Konkurenční strategie / konkurenční výhoda; kontrola kvality; nízké náklady; specializace; technické know-how; technologie; aplication abilities; Competitive strategy / competitive advantage; differentiation; focus; inovation; integration; invention; low costs; quality control; sector analysis; specialization; supplier-customer relationships; technical know-how; technology
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/16190