Original title:
Návrh na zlepšení účinnosti prvků marketingového mixu ve společnosti
Translated title:
The Proposal of Improving Company Elements of the Marketing Mix
Authors:
Šmok, Daniel ; Vítková, Marie (referee) ; Mikulec, Luděk (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem diplomové práce je analýza stávajícího marketingového mixu vybrané společnosti a sestavení doporučení pro tvorbu mixu nového. Teoretická část pojednává o jednotlivých koncepcích marketingového mixu a popisuje jeho jednotlivé prvky. Praktická část je zaměřena na zhodnocení marketingového mixu. V závěru jsou navržena doporučení pro zlepšení účinnosti prvků marketingového mixu.
The aim of the thesis is the analysis of current marketing mix and definition of proposals for new marketing mix formulation. The theoretical part discusses different marketing mix conceptions and describes its individual components. The practical part focuses on evaluation of marketing mix in the analysed company. The final part proposes solutions for improvement of efficiency of marketing mix factors.
Keywords:
Marketing; marketing mix; place; price; product; promotion; cena; distribuce; Marketing; marketingový mix; produkt; propagace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/4125