Název:
Etika v reklamě
Překlad názvu:
Ethics in Advertising
Autoři:
Mihályová, Jana ; Krkošková, Drahomíra (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstrakt: [cze][eng]
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit postoje vysokoškolských studentů k etice reklamy v České republice. Pro dosažení tohoto cíle bude mezi studenty proveden empirický výzkum pomocí dotazníkového šetření. Teoretická část práce se věnuje obecně pojmům etika a reklama a jejich postavení a významu v České republice, následující část pak uvádí příklady neetických reklam z české i zahraniční praxe. Výsledkem šetření bude zjištění míry tolerance, resp. netolerance respondentů vůči etice reklamy v České republice a jejich následná formulace ve formě doporučení pro zainteresované skupiny. Práce a její výsledky budou předloženy reklamní agentuře a grafickému studiu GAD STUDIO s.r.o. se sídlem v Brně. Stejně tak budou její výsledky poskytnuty jako zpětná vazba Radě pro reklamu.
The main goal of this thesis is to determine university students’ attitudes towards ethics of advertising in the Czech Republic. In order to attain this goal, an empiric survey will be conducted among students by means of questionnaire inquiring. The theoretic part of the thesis deals generally with the concepts of ethics and advertising and their position and importance in the Czech Republic, the following part then provides examples of unethical advertisements from the Czech and foreign practices. The result of inquiring will be the establishment of the rate of tolerance or non-tolerance of respondents towards ethics of advertising in the Czech Republic and their subsequent formulation in the form of recommendations for involved groups. The thesis and its results will be submitted to the advertising agency and graphical studio GAD STUDIO s.r.o. with its registered seat in Brno. Its results will also be provided as feedback to the Czech Advertising Standards Council.
Klíčová slova:
etický kodex; Etika; podnikatelská etika; Rada pro reklamu; reklama; vysokoškoláci.; advertising; Czech Advertising Standards Council; entrepreneurial ethics; Ethical Code; Ethics; university students
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/14845