Original title:
Marketingový výzkum před zavedením nového výrobku na trh
Translated title:
Marketing research before launching new product
Authors:
Dvořáková, Markéta ; Kužel, Vilém (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá průzkumem preference zákazníků v oblasti Kabelových nosných podpůrných systémů na českém trhu . Šetření vyústí v závěrečná doporučení pro firmu, která hodlá zavést nový výrobek který rozšíří výrobkovou řadu. Teoretická část se zabývá marketingovými nástroji a marketingovým výzkumem.
The Thesis deals with customer survey preferences in area of cable management and framing systems in the Czech market. Inquiry will end in recommendations for the company, which intends to launch a new product and widen its line of products. Theoretical part deals with marketing instruments and marketing research
Keywords:
building equipment; cable management and metal framing systems; competition; market; Marketing research; product; kabelové nosné podpůrné systémy; konkurence; Marketingový výzkum; trh; TZB; výrobek
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/6017