Original title:
Optimal Route Planning for Electric Vehicles
Translated title:
Optimal Route Planning for Electric Vehicles
Authors:
Juřík, Tomáš ; Franek, Lešek (referee) ; Fiedler, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
V této práci popisujeme algoritmy, které umí vypočítat trasy pro elektické vozidla. Tyto trasy mohou být vypočítány v závislosti na jednoduchých metrikách, jako jsou například vzdálenost a doba dojezdu, nebo v závislosti na pokročilejší metrice, jako je například energeticky optimální metrika. Tato metrika je parametrizovatelná konstrukcí elektrického vozidla. Dále popisujeme nový algoritmus, který vypočítá energeticky optimální trasy, které jsou více přijatelné pro řidiče, protože zároveň zohledňují metriku času při výpočtu trasy.
In this work we present algorithms that are capable of calculating paths to destination for electric vehicles. These paths can be based on the simple metrics such as the distance, time or the paths can be based on more advanced metric such as the minimum energy demanding metric. This metric is parameterizable by the physical construction of the electrical vehicle. We also propose a new algorithm that computes energy optimal paths that are more acceptable by the driver, because it also takes into consideration the time metric while computing the path.
Keywords:
Android.; Electric Vehicles; Multiconstrained optimal path; Multiconstrained path; Open Steet Map; Optimal Route Planning; Shortest path; Shuttle Radar Topography Mission; SYTADIN; Android.; Elektrická vozidla; Open Street Map; Optimální trasa; Plánování optimální trasy; Plánování optimální trasy s vícero omezeními; Plánování trasy s vícero omezeními; Shuttle Radar Topography Mission; SYTADIN
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/26739