Název:
Ventilové rozvody moderních spalovacích motorů
Překlad názvu:
Valve train of modern internal combustion engines
Autoři:
Pohořelský, Petr ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
V bakalářské práci jsem se soustředil na princip činnosti tykající se rozvodových mechanismů moderních spalovacích motorů se zaměřením na variabilní časování ventilů. Práce je pojata jako rešerše dostupných elektronických zdrojů, odborné literatury a článků z odborných periodik. V práci je uveden princip, popis činnosti a stručná historie spalovacích motorů. Hlavní část je věnována specifikaci, která se týká variabilního časování ventilů a přehled systému používaných u dnešních moderních vozidel. Závěr práce obsahuje kritické zhodnocení, kde jsou uvedeny výhody a nevýhody této problematiky.
In my bachelor's thesis I was concentrated on a principle of an activity, which is related to timing mechanisms of modern combustion engines, with a focus on variable valve timing. The thesis is conceived as a research of available electronic resources, professional literature and articles from professional periodicals. In the thesis there are introduced the principle, description of the activity and a brief history of combustion engines. The main part is focused on a specification, which is related to variable valve timing, and a summary of systems, which are used in today´s modern vehicles.The conclusion contains a critical evaluation, in which there are written advantages and disadvantages of this problem.
Klíčová slova:
spalovací motor; variabilní časování ventilů; ventilové rozvody; the internal combustion engine; valve gear; variable valve timing
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/32598