Original title:
Proměnný kompresní poměr u spalovacích motorů
Translated title:
Variable compression ratio for an internal combustion engine
Authors:
Dragoun, Jan ; Svída, David (referee) ; Drápal, Lubomír (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá popisem výhod a nevýhod konstrukcí s proměnným kompresním poměrem použitých v minulosti, současnosti a reálně použitelných do budoucnosti v závislosti na současném trendu moderního vývoje v konstrukci motorů.
This bachelor thesis describes the advantages and disadvantages of structures with variable compression ratio used in the past, present, and realistically applicable in the future depending on the current trend of modern developments in engine design.
Keywords:
concept; efficiency; engine; hybrid drive; Variable compression ratio; hybridní pohon; koncept; motor; Proměnný kompresní poměr; účinnost
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/15874