Název:
Geometrie rejdové osy osobních automobilů
Překlad názvu:
Passenger Car Kingpin Axis Geometry
Autoři:
Straka, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zbývá geometrií rejdové osy nápravy osobních automobilů. Z databáze vozidel Bosch ESI [tronic] byli zjištěny hodnoty sbíhavosti kol, úhel odklonu kola, záklonu rejdové osy a příklon rejdové osy u 74 vozidel. Je zde uvedeno jejich vzájemné porovnání, zjištění lineárních závislostí a vliv poháněné nápravy na pozorované hodnoty.
This thesis is focused on of passenger car kingpin axis geometry. Values of toe-in, wheel camber, positive castor and steering axis inclination of 74 cars are gained from Bosch ESI [tronic] database. There is confrontation, linear dependence and influence of drive wheels on these data.
Klíčová slova:
lineární závislost; pohon všech kol; přední hnaná náprava; příklon rejdové osy; sbíhavost kol; zadní hnaná náprava; záklon rejdové osy; úhel odklonu kola; all wheel drive; front driven axle; kingpin angle; linear dependence; positive castor; rear driven axle; wheel camber; wheel tread
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/5893