Název:
Zastřešení vlakového nádraží
Překlad názvu:
The roofing of a railway station
Autoři:
Olbert, Jan ; Šmak, Milan (oponent) ; Puchner, Josef (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem práce je návrh nosné konstrukce nástupištní haly vlakového nádraží. Konstrukce je budována nad obdélníkovým půdorysem o rozměrech 63,0 m x 300,0 m se světlou výškou, umožňující pohyb železničních vozidel podle ČSN 73 6320. Příčné vazby dvoulodní haly jsou tvořeny vetknutými sloupy, na které jsou kloubově uloženy příhradové vazníky. Osová vzdálenost jednotlivých příčných vazeb je 4,0 m. V podélném směru jsou sloupy uloženy kloubově, přičemž stabilita sloupů v podélném směru je zajištěna příhradovými ztužidly v rovině střechy a stěn.
The goal of this thesis is structural design of railway station lobby steel roofing. The construction dimensions are 63,0 m x 300,0 m with height adapted for railway vehicles traffic according to ČSN 73 6320 technical standard. The two-bay hall cross coupling consists of lattice trusses mounted on restrained columns. Axial spacing between individual bonds is 4,0 m. In the longitudinal direction the stability of articulated columns is secured by truss bracing placed in the roof and walls.
Klíčová slova:
dvoulodní objekt; kloubové uložení.; Nosná konstrukce; ocelová hala; paždík; příhradový vazník; příčná vazba; sloup; vaznice; vetknutí; ztužidlo; štítový sloup; articulated support.; bracing; column; cross coupling; gable column; lattice truss; restraint; roof purlin; steel lobby; Structure; two-bay building; wall purlin
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/28637