Original title:
Zastřešení vlakového nádraží
Translated title:
The roofing of a railway station
Authors:
Olbert, Jan ; Šmak, Milan (referee) ; Puchner, Josef (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Cílem práce je návrh nosné konstrukce nástupištní haly vlakového nádraží. Konstrukce je budována nad obdélníkovým půdorysem o rozměrech 63,0 m x 300,0 m se světlou výškou, umožňující pohyb železničních vozidel podle ČSN 73 6320. Příčné vazby dvoulodní haly jsou tvořeny vetknutými sloupy, na které jsou kloubově uloženy příhradové vazníky. Osová vzdálenost jednotlivých příčných vazeb je 4,0 m. V podélném směru jsou sloupy uloženy kloubově, přičemž stabilita sloupů v podélném směru je zajištěna příhradovými ztužidly v rovině střechy a stěn.
The goal of this thesis is structural design of railway station lobby steel roofing. The construction dimensions are 63,0 m x 300,0 m with height adapted for railway vehicles traffic according to ČSN 73 6320 technical standard. The two-bay hall cross coupling consists of lattice trusses mounted on restrained columns. Axial spacing between individual bonds is 4,0 m. In the longitudinal direction the stability of articulated columns is secured by truss bracing placed in the roof and walls.
Keywords:
articulated support.; bracing; column; cross coupling; gable column; lattice truss; restraint; roof purlin; steel lobby; Structure; two-bay building; wall purlin; dvoulodní objekt; kloubové uložení.; Nosná konstrukce; ocelová hala; paždík; příhradový vazník; příčná vazba; sloup; vaznice; vetknutí; ztužidlo; štítový sloup
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/28637