Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Nástroje politického marketingu a ich využitie v prezidentských voľbách SR (analýza prezidentskej kampane Andreja Kisku)
Original title:
Nástroje politického marketingu a ich využitie v prezidentských voľbách SR (analýza prezidentskej kampane Andreja Kisku)
Translated title:
Political marketing tools and their usage in slovak presidential elections (analysis of Kiska’s presidential campaign)
Authors:
Hrušková, Petra ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Politický marketing sa postupom času etabloval na Slovensku a stal sa regulérnou súčasťou slovenských volieb. Prezidenstké voľby 2014 ukázali, že priestor pre uplatňovanie politického marketing je dostatočne veľký a otvorený. Cieľom tejto diplomovej práce je zhodnotenie volebnej kampane Andreja Kisku v prezidentských voľbách 2014 z hľadiska použitia nástrojov politického marketingu. Na základe teoretického rámca je ambíciou práce zhodnotiť do akej miery boli použité nástroje politického marketigu a aké formy boli uplatnené. Predmetom práce je tiež poukázať ako slovenská verejnosť vnímala výsledky prezidentských volieb 2014, do akej miery boli voliči spokojní s výsledkami volieb a aké argumenty prevládali v prospech voľby Andreja Kisku.Politický marketing se postupem času etabloval na Slovensku a stal se regulérní součástí slovenských voleb. Prezidentské volby 2014 ukázaly, že prostor pro uplatňovaní politického marketingu je dostatečně velký a otevřený. Cílem této práce je zhodnocení volební kampaně Andreje Kisky v prezidentských volbách 2014 z hlediska užití nástrojů politického marketingu. Na základe teoretického rámce je ambicí práce zhodnotit, do jaké míry byly využité nástroje politického marketingu a jaké formy byly uplatněné. Předmětem práce je také poukázat, jak slovenská veřejnost vnímala výsledky prezidentských voleb, do jaké míry byli spokojeni voliči s výsledky a jaké argumenty převládaly v prospěch volby Andreje Kisky.The political marketing established in the Slovak Republic over the time and became a relevant part of the Slovak elections. Presidential elections in 2014 showed, that there is sufficiently large space for the application of political marketing. The aim of this thesis is to evaluate the election campaign of Andrej Kiska in presidential elections in 2014 in terms of usage of political marketing tools. The ambition of this work, is to show the extent and the exact form of the tools which were used in this campaign, based on the theoretical framework. Another object of this work is to describe, how was the results of presidential elections in 2014 perceived by Slovak public, how happy were the Slovak voters with the results of the elections and which arguments dominated in favor of Andrej Kiskas election.
Keywords:
Andrej Kiska; election campaign; political advertisement; political marketing; political marketing tools; slovak presidential elections 2014; Andrej Kiska; nástroje politického marketingu; politická reklama; politický marketing; slovenské prezidentské volby 2014; volební kampaň
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50295