Original title:
Image značky Orbit na českém trhu
Translated title:
Image of the Orbit Brand within the Czech Market Environment
Authors:
Papežová, Zuzana ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce na téma Image značky Orbit na Českém trhu se zabývá vnímáním značky žvýkaček Orbit koncovým zákazníkem v České republice. Toto vnímání je zjišťováno na základě analýzy prvků a komunikace značky a prostřednictvím terénního dotazníkového šetření. Práce obsahuje jednu teoreticky a tři prakticky zaměřené kapitoly. První kapitola poskytuje teoretická východiska nutná pro pochopení významu značky a její image. Představení společnosti Wrigley, popis trhu žvýkaček a vlastní marketingové komunikace značky Orbit jsou obsahem druhé kapitoly. Třetí kapitola charakterizuje průběh dotazníkového šetření a poskytuje jeho vyhodnocení. Závěrečná kapitola shrnuje výsledky pomocí SWOT analýzy a nabízí zhodnocení a možná doporučení.Master thesis named Image of the Orbit brand within the Czech market environment analyses the perception of this chewing gum brand Orbit within end customer. This perception is examined on the basis of the analysis of the brand elements and brand communication and through the field research. The work contains one theoretically and three practically focused chapters. The first chapter provides the theoretical background necessary for understanding the importance of the brand and its image. The performance of the company Wrigley, the chewing gum market description and marketing communications of brand Orbit are the essence of the second chapter. The third chapter consists of the process of the questioning and provides its assessment. The final chapter summarizes the results by using the SWOT analysis and provides the evaluation of outcomes and includes recommendations.
Keywords:
brand elements; brand identity; brand image; questionnaire; dotazník; identita značky; image značky; prvky značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49889