Original title:
Social media marketing v prostředí ČR
Translated title:
Social media marketing in Czech Republic
Authors:
Hošna, Matěj ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Kašík, Milan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce je analýza social media kampaně a návrh jejího dalšího pokračování. Práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část, zkoumá obecně online marketing a jeho specifika. Dále se zaměřuje na sociální média a jejich roli v marketingu na internetu. Praktická část práce je věnována konkrétní kampani. Nejprve je stručně charakterizován produkt a jeho pozice na trhu oproti konkurenci, dále je popsán dosavadní průběh kampaně a její výsledky. Poslední část práce se zaměřuje na návrh pokračování kampaně s přihlédnutím k informacím obsaženými v teoretické části.The subject of this Bachelor's Thesis is an analysis of a social media campaign and a proposal for its future continuation. This thesis is divided into two parts. The first, theoretical, examines online marketing and its specifics. It further focuses on social media's role in an online marketing. The practical part is dedicated to a specific campaign. It first defines the product, its market position in view of it's competitors and an ongoing campaign. The last part proposes a possible changes in the campaign in respect to results gathered from the campaign and informarmation aquired in theoretical part.
Keywords:
blog; internet; social media; blog; internet; sociální média
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50032