Original title:
Analýza klientov členského klubu Holmes Place Karlín
Translated title:
Holmes Place Karlín members club's clients analysis
Authors:
Mihalusová, Romana ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Bakalárska práca sa zaoberá profilom klientov členského klubu Holmes Place Karlín. Cieľom je analyzovanie členov klubu a nájsť profil typického klienta klubu. Práca je rozdelená do dvoch častí, teoretickej a praktickej. V teoretickej časti sú definované kľúčové pojmy spojené s touto prácou ako marketing, segmentácia trhu či motivácia. Praktická časť predkladá informácie o trhu fitness klubov vo svete a v Českej republike a predstavuje sledovaný klub Holmes Place Karlín. Posledné kapitoly zahrňujú vlastné terénne šetrenie a predstavenie získaných výsledkov.Bakalářská práce se zabývá profilem klientů členského klubu Holmes Place Karlín. Cílem je zanalyzovat členy klubu a najít profil typického klienta klubu. Práce je rozdělená do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou definované klíčové pojmy spojené s touto prací, jako například marketing, segmentace trhu či motivace. Praktická část předkládá informace o trhu fitness klubů ve světě a v České republice a představuje sledovaný klub Holmes Place Karlín. Poslední kapitoly zahrnují vlastní terénní šetření a představení získaných výsledků.The bachelor thesis deals with Holmes Place Karlín members club's clients profile. The goal is to analyse the members of the club and find the profile of the typical client of the club. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, key words linked with the thesis are defined, such as marketing, market segmentation or motivation. The practical part gives information about fitness clubs' world and Czech market and introduces the analysed club Holmes Place Karlín. The last chapters include original field survey and introduce the acquired results.
Keywords:
fitness club; market segmentation; marketing; typical client; fitness klub; marketing; segmentace trhu; typický klient
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50293