Original title:
Change management at ABB during a major change within its organisational structure
Translated title:
Název: Řízení změn v ABB během významné změny organizační struktury
Authors:
Ohlsson, Daniel ; Křečková Kroupová, Zuzana (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The thesis aims to describe how communication of major organizational change affects the employees of different levels and their view on their communicative function during the change process. The qualitative research served as the research method to get insights and capture all the relevant information. The semi-structured interviews with employees of three different levels on ABB Czechia involved top-management employees, middle management and regular employees. Theoretical change communication models have been used as the core of this thesis and the qualitative outcomes have been compared to them. The outcome shows that there are both similarities and differences between how managers and employees perceive the change communication at the company and if this was successful or not. Furthermore, employees perception differed from the way the managers thought they would perceive change. This work shows in the chapter of Conclusion how complex it is to communicate both the expected and the unexpected outcomes during a change process and that the receiver does not always perceive the information as the transmitter intends it to do. Additional outcomes of the research show that theoretical models on change communication are difficult to apply to all types of changes because each of changes are unique.Tato práce si klade za cíl popsat, jak komunikace zásadní organizační změny ovlivňuje zaměstnance na různých úrovních a jejich názor na jejich komunikační funkci během procesu změny. Kvalitativní výzkum sloužil jako výzkumná metoda získání vhledu a zachycení všech důležitých informací. Polo-strukturované rozhovory s pracovníky třech různých úrovních ABB Česká republika zahrnuly zaměstnance top-managementu, středního managementu a další zaměstnance. Teoretické modely korporátní komunikace při změně v organizaci byly použity jako jádro této práce a kvalitativní výsledky byly s nimi porovnány. Výsledek ukazuje, že existují zároveň podobnosti i rozdíly mezi tím, jak manažeři a zaměstnanci vnímají komunikaci změny ve společnosti a zda byla úspěšná či ne. Kromě toho vnímání zaměstnance se lišila podle toho, jak manažeři mysleli, že budou vnímat změnu. Tato práce ukazuje v kapitole Závěr, jak složité je komunikovat očekávané a neočekávané výsledky během procesu změn a že příjemce nemusí vždy vnímat informace jak vysílající měl v úmyslu. Další výsledky výzkumu ukazují, že teoretické modely zaměřené na změny komunikaci změn jsou obtížně aplikovatelné na všechny typy změn, protože každá ze změn je jedinečná.
Keywords:
Change; Change Communication; Change Management; Communication; Management; Motivation; Participation Through Dialogue; komunikace; komunikace změn; management; motivace; změna; účast prostřednictvím dialogu; řízení změn
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50258