Název:
Analýza trhu dárců krevní plazmy
Překlad názvu:
Analysis of the plasma donor market
Autoři:
Bóriková, Kateřina ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou trhu dárců krevní plazmy v České republice, se zaměřením na Prahu a Středočeský kraj. Jejím hlavním cílem je prostřednictvím vlastních výzkumů primárních a sekundárních dat zhodnotit tento trh, identifikovat chování dárců krevní plazmy a motivy vedoucí k pravidelnému dárcovství. Dále se práce zabývá zjištěním povědomí o darování krevní plazmy u studentů pražských vysokých škol a případných bariér, které jim brání v rozhodnutí stát se dárcem. V teoretické části této práce se nachází vymezení dárcovského trhu spolu s legislativním rámcem. Aplikační část obsahuje analýzu konkurence provedenou na základě sekundárních dat a vlastní výzkum dárců krevní plazmy a studentů pražských vysokých škol. V závěru práce se nacházejí marketingová doporučení vybranému dárcovskému centru, která jsou vyvozena na základě provedených analýz.The master´s thesis discusses the analysis of the plasma donor market in the Czech Republic with focus on Prague and Central Bohemian Region. The main aim of this thesis is to assess this market, identify behaviour of blood plasma donors and motives leading to regular donations, through research of primary and secondary data. Further the thesis deals with detection the awareness of donating blood plasma among studnets of prague universities and barriers to become a donor. The theoretical part of this thesis defines a donor market with legislation. Application part includes competitor analysis based on secondary data and research of blood plasma donators and Prague students. Thesis concludes with a marketing recommendations for a selected donor centre, which are deducted from the analysis.
Klíčová slova:
analýza konkurence; darování krevní plazmy; dárcovství; marketingový výzkum; motivace; competitor analysis; donating blood plasma; Donations; marketing research; motivation
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/51068