Original title:
Kognitivní spojitosti ve vztahu k zákazníkům
Translated title:
Cognitive continuity in relation to the customer
Authors:
Barková, Jana ; Franková, Emilie (advisor) ; Žižka, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své bakalářské práci budu prezentovat tvorbu myšlenkových map, jako poměrně méně známou metodu, která umožňuje iniciaci a zachycení individuálních příslušně zaměřených myšlenkových procesů, jejich obsahu a struktury u jednotlivých pracovníků obchodního oddělení, jež jsou na denní bázi v kontaktu se zákazníkem. Obsahem pojmu, který jsem se v organizaci rozhodla zkoumat, je samotný ZÁKAZNÍK. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem jednotliví pracovníci obsah pojmu zákazník vnímají. Výsledky kvalitativního výzkumu metodou mentálního mapování přinesou důležitá asociační zjištění o obsahu pojmu zákazník, které odrážejí vhled do mysli pracovníka. Aby mohl následně management přistoupit k novým opatřením vedoucím k zlepšení péče o zákazníky, je klíčové, aby obsah pojmu, který pro pracovníky organizace zákazník představuje, znal.In my Bachelor thesis I will present mind mapping which is a relatively less known method that enables initiation and capturing individual appropriately focused thought processes, content and structure of individual employees who are working in the sales department. These empolyees are on a daily basis in contact with the customer. The content of the notion that I was in the organization decided to investigate is the CUSTOMER. The aim of this Bachelor thesis is to find out how individual employees perceive the concept of customer. The results of qualitative research by the mental mapping method will bring important associations about the concept of customer, which will be spontaneously reflected in the mind of the worker. In every way executive management needs to know what the employees are spontaneously thinking about the customer in order to improved customer care.
Keywords:
Association; Cognitive psychology; Creativity; Customer; Mind map; asociace; kognitivní psychologie; kreativita; Myšlenková mapa; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/51037