Original title:
Komunikační kampaň krátkého animovaného filmu
Translated title:
Communication campaign of independent short film
Authors:
Lavreniuk, Olena ; Vondra, Zdeněk (advisor) ; Horný, Stanislav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce je návrh a praktické provedení marketingové kampaně 3D animovaného krátkého filmu 'Blue of the Sea' realizované v rámcích kurzu 4ME399 Multimediální projektový seminář na Vysoké Škole Ekonomické v Praze. Teoretická část práce obsahuje stručný popis základních prvků marketingové komunikace a specifiku filmového průmyslu. Praktická část se zabývá vytvořením konkretního marketingového plánu pro náš projekt, obsahuje analýzu trhu, výzkum cílové skupiny, volbu a implementace určitých marketingových aktivit.The subject of the thesis is the design and practical implementation of marketing campaigns based on 3D animated short film. 'Blue of the Sea' is implemented within the course 4ME399 Multimedia project seminar at the University of Economics in Prague. The theoretical part contains a brief description of the basic elements of marketing communication and the specifics of the film industry. The practical part deals with the creating of a marketing plan for the project, includes market analysis, target audience research, selection and implementation of certain marketing activities.
Keywords:
Communication of independent films; Creating a communication strategy; Film marketing; Marketing comunication; Short film; Filmový marketing; Komunikace nezávislých filmů; Krátký film; Marketingová komunikace; Tvorba komunikační strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50607