Original title:
Vliv moderních technologií na reakce spotřebitele
Translated title:
Modern Technology's Influence on Consumer Behavior
Authors:
Černý, Filip ; Sigmund, Tomáš (advisor) ; Vondra, Zdeněk (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na změnu nákupního chování, kterou přinesla nová informační a digitální doba. Mapuje technologický vývoj od poloviny dvacátého století až do dneška a odpovídá na otázku, jaké nové kontaktní body do vztahu marketér-spotřebitel tyto inovace přinesly, jak nové kanály ovlivňují spotřebitele a jak jich mohou značky využít k větší prosperitě. Pro dosažení cílů této práce jsou vybrány nejdůležitější technologie a aplikace, které jsou podrobně popsány a následně demonstrovány na konkrétních příkladech, se kterými jsem se setkal během rok a půl dlouhé praxe v reklamní agentuře Leo Burnett.This bachelor thesis is focused on change in consumer decision journey as a result of new Information and digital age. It follows technological progress since middle of twentieth century till today. The thesis analyzes which new touch points were brought into the marketer-consumer relationship when new technologies emerged, how new channels have affected consumers and how brands can profit from it. To meet the aims of the work, only the most important technologies and applications are chosen. These are described in detail and demonstrated on particular examples, which I have covered during year and half long practice in an advertising agency Leo Burnett.
Keywords:
consumer; decision journey; digital marketing; e-commerce; influence; marketing; modern technology; social networks; digitální marketing; e-commerce; marketing; moderní technologie; nákupní chování; ovlivnění; sociální sítě; spotřebitel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50391