Original title:
Analýza povědomí o značce Škoda na kolumbijském trhu
Translated title:
Analysis of awareness of the brand Škoda in Colombian market
Authors:
Urbánková, Lucie ; Průša, Přemysl (advisor) ; Blajer, Lucie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce analyzuje povědomí o značce Škoda na kolumbijském trhu. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, z nichž první dvě jsou teoretické a druhé dvě praktické. V první kapitole se čtenář dozví základní informace o mezinárodním marketingu, v druhé části zjistí, jaké jsou druhy marketingového výzkumu a možnosti následné analýzy dat. Ve třetí kapitole je blíže popsán automobilový průmysl v Kolumbii a marketing mix Škoda Auto. Čtvrtá kapitola obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření a doporučení pro značku Škoda.This Bachelor's thesis analyses awareness of the brand Škoda in Colombian market. The thesis is divided into four parts, two of them are theoretical and two of them practical. In the first chapter, the reader can learn basic information about international marketing, the second part is devoted to market research and data analysis. The third part describes the automotive industry in Colombia and marketing mix of Škoda. The chapter four contains results of quantitative research and recommendations for Škoda brand.
Keywords:
brand; brand awareness; Colombia; Škoda; Kolumbie; povědomí o značce; značka; Škoda
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49272