Original title:
Výchova budoucího diváka
Translated title:
EDUCATION OF THE FUTURE SPECTATOR
Authors:
Šilarová, Linda ; MARUŠÁK, Radek (advisor) ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Podstatou práce je vytvoření divadelně vzdělávacího programu podporujícího komunikaci mezi veřejností a divadlem a jeho aplikace na tři divadla: Divadlo Na zábradlí, Divadlo v Dlouhé a divadlo Studio DVA. Práce vychází z mé osobní zkušenosti, kterou je příprava vzdělávacích programů na míru cílovým skupinám pro uvedená divadla. Teoretická část zpracovává pohled na divadlo a vzdělávání na území ČR a diváka jako partnera divadelní komunikace. Praktická část se zaměřuje na realizaci divadelně vzdělávacích programů: Divadlo Na zábradlí - Jak se dělá divadlo, Divadlo v Dlouhé - Jak pracovat se studenty po zhlédnutí divadelního představení, divadlo Studio DVA - strukturované divadelní workshopy s literární předlohou.The essence of this work is to make a theatre-educational program which supports communication between the public and a theatre and its application on three theatres. Divadlo Na zábradlí, Divadlo v Dlouhé and divadlo Studio DVA. Work is coming out of my personal experience, which is a preparation of educational programs customized for target groups of said theatres. A theoretical part processes a look on theatre, education on the territory of Czech rep. and a viewer as partner of a theatrical communication. Practical part is focusing on realization of theatric-educational programs. Divadlo Na zábradlí - How a theatre is made, Divadlo v Dlouhé - How to work with student after watching the theatrical play and divadlo Studio Dva - structuralized theatrical workshops with literary supplement.
Keywords:
divadelní diváci; dramatická výchova; výchova a vzdělávání
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8418