Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova budoucího diváka
Šilarová, Linda ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (oponent)
Podstatou práce je vytvoření divadelně vzdělávacího programu podporujícího komunikaci mezi veřejností a divadlem a jeho aplikace na tři divadla: Divadlo Na zábradlí, Divadlo v Dlouhé a divadlo Studio DVA. Práce vychází z mé osobní zkušenosti, kterou je příprava vzdělávacích programů na míru cílovým skupinám pro uvedená divadla. Teoretická část zpracovává pohled na divadlo a vzdělávání na území ČR a diváka jako partnera divadelní komunikace. Praktická část se zaměřuje na realizaci divadelně vzdělávacích programů: Divadlo Na zábradlí - Jak se dělá divadlo, Divadlo v Dlouhé - Jak pracovat se studenty po zhlédnutí divadelního představení, divadlo Studio DVA - strukturované divadelní workshopy s literární předlohou.
Výchova k hlasu:Synergie přístupů
Raisová, Michaela ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; POTUŽÁKOVÁ, Markéta (oponent)
Tato práce představuje překlad vybraných textů a praktických cvičení pro práci s hlasem Patsy Rodenburgové z knihy The Actor Speaks. Rodenburgová je celosvětově uznávanou hlasovou lektorkou. Autorka této diplomové práce srovnává přístup k hlasu Rodenburgové, se kterým se setkala na studijní stáži na Regent's University v Londýně v roce 2013, s hlasovou výchovou, kterou absolvovala v rámci studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky na DAMU. Kromě systematické metodiky je přístup Rodenburgové přínosný i pro svou praktickou aplikaci při práci s textem. Autorka této práce se snaží ve dvou reflexivních kapitolách propojit tyto dva přístupy se zkušenostmi, jichž nabyla jako student a pedagog na různých workshopech v Evropě. Tato práce si klade za cíl především zpřístupnit různé metodiky výchovy k hlasu, které spojují různé současné trendy v této oblasti a nabídnout další možnosti zkoumání této problematiky.
Komunikační specifika pracovní role divadelní produkční
Karasová, Agáta ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; LEDVINOVÁ, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat profesní komunikaci divadelní produkční z hlediska jejích specifik, daných především divadelním prostředím. Zároveň je cílem práce porovnání profesní komunikace managera ve firmě střední velikosti a divadelní produkční v repertoárovém divadle. Dále také zjištění optimálních komunikačních prostředků nutných pro výkon tohoto povolání a nejčastější nedostatky, které se v této profesní komunikaci vyskytují. Teoretická část se zaměřuje na pojmosloví z oblasti komunikace a personalistiky. Praktická část je zaměřena na vyhodnocení dotazníkového šetření, uskutečněného na vzorku divadelních produkčních a zaměřeného na komunikační dovednosti.
Role představy, fantazie a imaginace v psychosomatickém pohledu na hlas
Koderová, Lucie ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá využitím představy, fantazie a imaginace v tvorbě přirozeného hlasu. Práce je rozdělena do pěti základních kapitol, ve kterých se postupně poukazuje na propojení fyzického těla s psychickými procesy a zdůrazňuje se význam tvorby obrazů při výchově k hlasu. První kapitola se věnuje oboru hlasové výchovy, odkazu její historie a filozofie a uvádí specifika hlasotvorných procesů. Druhá kapitola představuje obor psychosomatiky od jejích počátků v medicíně až po její aplikaci v oboru výchovy hlasu a přibližuje vznik hlasových poruch. V třetí kapitole jsou vysvětleny pojmy představa, fantazie a imaginace a zároveň je popsána jejich role v hlasové výchově. Čtvrtá kapitola se zabývá dětmi ve třech věkových obdobích a také dětmi se specifickými potřebami. Tento teoretický přehled je zužitkován v poslední, páté kapitole, která předkládá konkrétní příklady práce s obrazotvorností v hlasové průpravě dětí v těchto skupinách. Tato diplomová práce přináší jak teoretický základ psychosomatické metody práce s hlasem, tak i příklady aplikací v konkrétní situaci.
K pedagogickým souvislostem v přístupu Moshé Feldenkraise a Ivana Vyskočila
Skovajsa, Jan ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; OSWALDOVÁ, Petra (oponent)
Bakalářská práce sleduje a pojmenovává některé souvislosti, paralely a styčné plochy v pedagogické rovině přístupu Moshého Feldenkraise a Ivana Vyskočila. Rovněž se věnuje zachycení okolností jejich opakovaného setkání a spolupráce koncem šedesátých let dvacátého století, které zatím nebyly nikde popsány ani zaznamenány. Autor uvádí čtenáře do problematiky skrze náčrt osobní a profesní biografie Ivana Vyskočila a Moshého Feldenkraise, ve vztahu k formování jejich unikátních přístupů v oblasti psychosomatických disciplín a somatického vzdělávání.
K souvislostem Feldenkraisovy metody a p sychosomatického pojetí hlasové výchovy
Skovajsová, Tereza ; VÁLKOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (oponent)
Práce otevírá tématiku souvislostí a možného propojování Feldenkraisovy metody s psychosomatickým pojetím hlasové výchovy. Psychosomaticky koncipovaná hlasová výchova nahlíží na člověka celostně, je si vědoma obousměrného působení mezi hlasem a osobností a jejich vzájemného ovlivňování. Autorka poukazuje na vybrané aspekty psychosomatického pohledu na lidský hlas, který chápe jako prostředek sebepoznání a seberozvoje. Feldenkraisova metoda je rovněž celostní, zkušenostní forma učení (se) postavená na uvědomování sebe sama v pohybu. Metoda vytvořená Moshé Feldenkraisem DSc. (1904 - 1984) využívá pohyb k rozvíjení celkového potenciálu člověka a zkvalitňování jeho života. Jedná se o multidisciplinární přístup, který se uplatňuje v mnoha oblastech lidské činnosti. Opírá se mimo jiné o poznatky z oblasti neurověd, fyziky, fyziologie, biomechaniky, biologie, psychologie, dětského vývoje či o zkušenosti bojových umění. Autorka představuje Feldenkraisovu metodu z perspektivy výše uvedené problematiky a poukazuje na společné principy obou přístupů. Klade si otázku, jak může být Feldenkraisova metoda přínosná v procesu rozvíjení hlasového potenciálu člověka. Ústředním tématem textu je rozvíjení kinestetického vědomí sebe sama.
Osobnost hlasového pedagoga - jeho příprava a předpoklady pro vykonávání profese
Pecharová, Terezie ; Vostárková, Ivana (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností hlasového pedagoga, jakožto odborníka na práci s hlasem dětí i dospělých. Hlavní snahou práce je zmapovat jeho teoretickou i praktickou vybavenost a současné možnosti vzdělání, které jej kvalifikují k výkonu jeho profese. Práce též nahlíží obecné cíle hlasové výchovy ve vztahu k výchově zpěvní a mluvní, vymezuje pole působnosti hlasového pedagoga a navrhuje optimální způsob jeho přípravy k povolání.
Hlas jako nástroj k hledání sebevědomí, autority a identity budoucího učitele dětí předškolního věku
Mařádková, Ladislava ; Vostárková, Ivana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
V bakalářské práci jsem popsala svůj projekt, který zkoumá uţitečnost hlasové výchovy pro budoucí pedagogy dětí předškolního věku. Čtenář se můţe seznámit s osmi lekcemi, které jsem odvedla na Střední odborné škole pedagogické v Nové Pace ve skupině studentek prvního ročníku. V teoretické části se zabývám fyziologií dechových a hlasových orgánů a souvislostmi psychologických a filosofických pojmů ? sebevědomí, identita, autorita ? s lidským hlasem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.