Original title:
Strategie malých a středních podniků
Translated title:
Strategies for Small and Medium-sized Enterprises
Authors:
Jehlička, Tomáš ; Krause, Josef (advisor) ; Boukal, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je provést strategickou analýzu společnosti Výzva 21 dní, s.r.o., zvážení potřeby restrukturalizačních opatření a návrh firemní strategie pro tento podnik. Úkolem teoretické části je objasnění základních pojmů strategického řízení v rámci malých a středně velkých podniků. Praktická část se pak věnuje strategické analýze podniku Výzva 21 dní, s.r.o. Stěžejní použité metodiky jsou Porterova analýza pěti základních konkurenčních sil a PESTE analýza pro zmapování vnějšího podnikatelského okolí a analýza zdrojů spolu s metodou 7S ke zhodnocení vnitřního podnikatelského prostředí. Souhrnná SWOT analýza povede k identifikaci problematických oblastí v podniku a bude podkladem pro závěrečnou část práce, která se bude skládat z poslání firmy, konkrétní firemní strategie a doporučení k implementaci pro zvolený podnik Výzva 21 dní, s.r.o.The goal of the master thesis is to execute a strategic analysis of Výzva 21 dní, s.r.o., considering the need of restructuring steps and proposal of corporate strategy for the company. The task of the theoretical part is to explain the basic terms of the strategic management in small and medium-sized enterprises. The practical part is devoted to a strategic analysis of the company Výzva 21 dní, s.r.o. The key methodologies used are Porter's five competitive forces analysis and PESTE analysis to chart the external business environment and resource analysis together with 7S method to evaluate internal business environment. The summary of the SWOT analysis conduct to identification of the problematic areas in the company and it will be the foundation for the final part of the thesis, which will consist of the company's mission, specific corporate strategy and recommendations for implementation of the selected company Výzva 21 dní, s.r.o.
Keywords:
strategic analysis; strategic management; strategy; SWOT analysis; Strategická analýza; strategické řízení; strategie; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/48656